Att finnas…

När jag läste till Undersköterska så läste vi om bemötande mot en person som hamnat i kris. Man får aldrig aldrig nånsin säga ” Jag finns här för dej, ring när du vill, jag gör det du behöver hjälp med” om man inte kan hålla det. Man kan säga, du får gärna ringa mig, men jag har telefonen avstängd då och då, jag jobbar då och då.
Lova inte att du ska komma, för att sedan inte komma.
Det är med olika krisen olika faser borde ingå i alla utbildningar, även om mycket är självklart, så är det verkligen inte så självklart när det väl gäller…

Nu väntar vi på att min kusin och hans sambo kommer

One comment on “Att finnas…

  1. Sant Anki… Man måste mena det man säger, riktigt viktigt i kriser, men även i vardagen tycker jag.. Du är så klok Anki, det är något jag tänker på hela tiden när jag läser det du skriver och hör allt klokt du säger, trots att du är i den svåraste situation man kan tänka sig… En vacker dag kansdke du skriver en bok om allt du genomgått. Tror det skulle vara till stor hjälp för många av oss runt om i landet!!! Kram på dig!

Kommentera

