Älskade unge

Idag ska vi fira vår älskade dotter som fyller år.

Olivia har alltid varit lätt att ha med att göra. Helt fantastisk och underbar. 

Sen i augusti har hon fått stå bakom lillebror och hans sjukdom. Det har varit jävligt tufft många gånger, för alla parter, men mest för henne såklart. Det svåraste tror jag har varit att hon inte kunnat leka med kompisar som hon borde ha kunnat. Vi har hela tiden fått se hur lillebrors värden varit och om det varit någon sjukdom i familjen där hon skulle leka. Hon har inte kunnat ta hit kompisar, då vi inte vågat riskera att han skulle få nån okänd smitta.

Hon har fått lära sig att planer kan ändras på 5 min beroende på hur lillebror mår och hon har funnits sig i det. 
Hon är så många gånger känt sig utanför och att vi inte har älskat henne. Jag fick tipset att skriva ett personligt brev till henne som hon kunde ha under kudden och ta fram om hon någonsin tvivlade på min kärlek till henne. Jag vet att hon läst brevet många gånger, det sitter uppsatt på väggen bredvid hennes säng och jag har inte hört sen jag skrev brevet att vi inte älskar henne.

Hon började under våren 2013 att spela fotboll i ett riktigt lag och där från ingenstans dök bästa kompisen upp. Det måste ha klickat rejält, för hon spenderar helst all ledig tid med henne än med oss =) Vi är så glada att hon träffat N, det är första gången som man känner att hon funnit en äkta vän. 

Hon har fått börja på Grums ridklubb och känner själv att hon utvecklas från vecka till vecka och i påskhelgen så hoppar hon sin första tävling. Och det är tack vare bästa kompisens mamma. O får låna deras ponny och vara med, det ska blir otroligt skoj att se =)

Jag är så otroligt stolt för min 9 åring och att vi lyckats så bra!

Grattis på din födelsedag Olivia! Vi älskar dej!

Image

Kommentera

