Älskade mamma

Älskade Mamma imorron är dagen då vi ska säga hejdå till dej. Det är då vi ska samlas och få vara dig nära en sista gång. Vi har stått varandra nära i många år nu,  jag hade hoppats på att vi skulle gjort det minst 20 år till.

Jag önskade att du fått se mina barn växa upp.
Jag vill inte påstå att mitt liv varit enkelt eller lätt att leva, men du har alltid funnits där, kommit med ofattbara råd många gånger Du har kämpat för oss barn jämt och hjälpt oss med allt du kunnat hjälpa oss med. Men så mycket oro som bodde i din kropp kan ingen av oss ens ana, den största oron var alltid vi barn.

Jag ska med glädje i mitt hjärta minnas alla tokiga historier om Stig, jag älskade när du berättade om den dåren, som du själv kallade honom.

Det finns många saker som jag ska minnas extra mycket som du sagt eller gjort.

Leo säger dagligen att han saknar mormor och jag tror du vet det. Jag vill hoppas att både du och pappa står vid hans sida nu.

Flera gånger har jag tänkt att ringa men i samma stund minns jag att det inte går…

Tack mamma för att du alltid trott på mig, tack för att du hjälpt till att skapa den jag är idag. Tack för all omtanke, all värme! Tack för allt!

Vi ska ta hand om dina hallon och dina fåglar!

Vi tar hand om varandra tills vi möts igen!

Det är något bortom bergen…..,

Vi låter blommorna viska ett sista farväl!

Jag älskar dej mamma!

image

One comment on “Älskade mamma

Kommentera

