Rädsla

Jag är på allvar rädd för livet. Vad finns det för rättvisa i världen? Vem är det som bestämmer eg? Den jäveln skulle ha så mycket stryk att den skulle skrika vid varje andetag. 

Vem ger denna jäveln rätten att göra små barn illa och ge dom hemska sjukdomar som dom ska kämpa mot?

De senaste 2 veckorna har mitt synsätt på livet förändrats drastiskt. Min mamma gick hastigt bort, Sonen blev inlagd med syrgas på sjukhuset, vi träffade flera föräldrar vid en träff med barncancerföreningen som var mycket intressant. I mitt skrivande så krigar en underbar liten plutt mot cancermonstret, jag håller mina tummar stenhårt.

Jag vet att en förkylning eller en magsjuka eller nåt annat är det värsta som händer en ”frisk” familj som inte vet annat. Men jag vet även att hur jävligt livet än är för mig och min familj så kommer det alltid att finnas de som har det värre än oss. Jag finner just nu tröst i det. 

Istället för att häva en Öl, sätt in en tjuga till Leos insamling till barncancerfonden, http://www.barncancerfonden.se/1309353135/

Tillsammans kan vi göra skillnad!

Kommentera

