Orättvist

Att sitta i den här båten och ro som fan för att inte båten ska sjunka är inte lätt. 
Att se sitt eget barn pumpas fullt av gifter är fruktansvärt, men man har inget val
Att se sitt barn på en monitor när han får ligga ensam i ett rum för få strålning är ännu värre, men man har inget val här heller
Att krama och lugna sitt barn genom ett anfall är oerhört tungt, ett anfall som han får pga att han haft en stor hjärntumör, men jag har inget val här heller.

Att möta personer som förut hejat och pratat men som nu vrider bort huvudet gör ont, jag förstår att man inte vet vad man ska säga till en familj med ett allvarligt sjukt barn, men vi är precis som förut inte pestsmittade.

Att läsa spydiga rader på sociala medier gör ont, men det säger bara mer om din okunskap än om min.

Att gång på  gång höra, Hur orkar ni vara så starka? Det är bara patetiskt, man har liksom inte så mycket att välja på, mitt barn mår inte bättre om jag eller pappa inte är starka. Vi är inte starka nån av oss egentligen, men man måste ha en bra fasad i den här världen. Ni ska bara veta hur många liter tårar som rinner varje natt.

Jag vill inte att nån ska trippa på tå, tycka synd om oss eller behandla oss annorlunda för att just vi råkade hamna i den här sitsen

Ibland får man inte välja så ni som kan välj livet och njut så länge ni kan, uppskatta det nu, för man vet inte vad som väntar bakom hörnet. Livet kan förändras så otroligt snabbt

Och minns detta är min blogg, min tankar, min ord, passar det inte- låt bli att läsa.

One comment on “Orättvist

  1. Fina Anki!
    Dina rader gör ont att läsa och jag hoppas verkligen att allas erat liv bara kan bli bättre och bättre igen…
    Sorgligt med människor som vänder sig bort.
    Många kramar ❤️

Kommentera

