Hemlisbyte.

Jag är med i en grupp på facebook med andra virktokiga människor, nu ska vi genomföra ett byte på lite saker. Det ska bli jätteroligt. För att min bytesvän ska få veta lite mer om mig så kommer här en lista

FRÅGOR TILL BYTET:
Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?

Jag virkar gärna med akryl och bomull. Blandgarner med lite ull har jag testat, men inte ren ull. 

Vilken eller vilka är dina favoritfärger?

Vad gäller färger så tycker jag om alla. Alla f’ärger är fina på sitt sätt. Men jag tycker att svart, rosa och grått är finast =)

Vad tycker du mest om att virka?

Figurer, fika, filtar

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?

Skulle vilja göra ett överkast till våran dubbelsäng, som är i ett stycke.

Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?)

Metall, har inte testat ergonomiska

Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa?

Skulle vilja lära mig  att väva mattor, men tiden finns inte

Vad tycker du om att unna dig själv?

Kapslar till kaffemaskinen =)

Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit?

Kaffe dricker jag mest hela tiden. Både brygg och tassimo, men det får inte vara för starkt. Dricker även te, gärna fruktigt.

Favoritgodis?

Älskar Saltlakrits, rött och grönt godis, choklad är ingen favorit

Håller du på med någon annan ”skapande hobby”, förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.)

Scrappar när det finns tid, men det var länge sen nu..

Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)

Deckare, kriminalromaner

Har du några allergier mot livsmedel?

Kiwi

4 comments on “Hemlisbyte.

  1. Hej!
    Jag tänkte ge dig en liten presentation av mig så pö om pö kommer det komma lite information om mig och byn jag kommer ifrån. Men kommer inte avslöja för mycket, du får ju inte komma på mig med en gång! 😉

    Jag är en ung kvinna. Jag virkar amigurumis. Bor i en by utanför göteborg och borås.

    /Hemlisen

  2. Hej!
    Idag blir det till att dra in till en stad och fixa i ordning ditt paket lite grann! Vilken stad säger jag inte.

    Nu en ledtråd om min by:
    Denna by jag är från är känd för att ha en armatur som tillverkar kranar. Och en känd popsångare/melodifestival låtskrivare kommer här ifrån. Han har skrivit låtar till sig själv, Måns Zelmerlöv, Charlotte Perelli och Eric Saade med flera i melodifestivalen.

    /Hemlisen

  3. Hej!

    Tänkte du kan få en liten ledtråd till 😉
    ”Mitt namn, som härstammar från ett Grekiskt namn, betyder hjältinna.”

    /Hemlisen

  4. Hej!

    Kan avslöja min favoritregissör, han heter Dario Argento, regisserar skräckfilm. Är dock en väldigt okänd regissör bland många 🙂

    /Hemlisen

Kommentera

