Virkade mattor av plastband

Oj va skoj det är att virka dessa mattor, första mattan tog nästan knäcken på mig, tungt och eländigt, ont överallt 😛 Andra mattan, som är var min första mattbeställning gjordes i Danmark, smörjde händerna med hudkräm vilket gick bättre att virka, men sen testade jag att ha plastnystanet i vatten med diskmedel, det funkade jättebra. Många säger doppa virknålen i vaselin eller olja, men jag vill inte ha fettfläckar på kläderna och det får man inte av vatten och diskmedel =) Håller nu på med min tredje matta, den ska jag ha i badrummet och så har jag en beställning på en till matta, men den är en matta jag ska göra under hösten

 

 

 

 

 

 

 

av worthlesslines Postat i VIRKAT

Kommentera

