Jätte mormorsruta

Har virkat på en filt sen i höstas, jag har inte kört fast 😛 det är bara sååå tråkigt.. Men den blir rätt fin.. MEN hur gör jag för att få bort ” rynket” som blir, Blockar jag rutorna? Hjälp mig ni som kan detta. Finns inget mönster på rutan, jag har gjort den efter en bild.. Meningen är att filten ska bli i 5 olika lila nyanser, jag har tre rader klara, men en är inte dit sytt än. En ruta är ca 40x 40 cm.

2 comments on “Jätte mormorsruta

  1. vad jag har läst så är det bra att blocka rutorna innan man syr ihop dem, dock gjorde inte jag det på min babyfilt men det var så små rutor så det gick tydligen bra ändå.

Kommentera

