Börje

Minns ni kaninen Börje? En underbart söt liten kaninbebis som vi vaktade med vårt liv. Vi hade honom några veckor innan han flyttade till min kusin och hans sambo Suzzie. Tyvärr så var det inte meningen att Börje skulle fortsätta sitt liv och bli en stor och ståtlig kille, utan han gick över bron alldeles för tidigt. Min dotter som verkligen älskade den här kaninen, brukade säga, vi ska älska honom som om han vore vår egen. Hon pratar om honom än och tycker att det var konstigt att han dog.  Kunde man annat än att älska den här?

Så drog det igång en virk-a-long på http://amigurumi.ifokus.se och vi skulle göra en kanin. Tänkte direkt, en Börje ska jag göra, men massor av saker drog ut på tiden och nu ikväll blev jag klar med Börje, hade tänkt att han skulle haft röda ögon och rosa nos, men tyvärr hade jag slut på dom ögonen. Så nu blev det nåt annat, men i tanken är det Börje den lilla kaninen som vi älskade som om han var vår!

One comment on “Börje

Kommentera

