3 för 2

Är mycket bra tycker jag =) Köpte Vårjacka och överdragsbyxor åt O, fick en regnoverall på köpet =)
Lilleman fick samma set igår fast en turkos jacka och svarta byxor, av sin snälla faster… O fick en massa fina kläder.

Vi pratade lite igår kväll innan kvällsläsningen och så sa hon, jo du mamma, nu har jag så mycket snygga kläder att jag inte vet vad jag ska ha på mitt disco. Hon fyller 6 år och ska ha discokalas för kompisarna, det här har hon pratat om flera ggr/vecka sen i höstas.

Lilleman fick en liten fotboll idag, han spelar heeeela tiden till pappans stora glädje =)

Var in på Stick och sy och köpte lite Tilda garn idag, köpte ett mönster av http://pysselkiisen.blogspot.com på påskharar och en korg med ägg i. Hade iof tänkt att börja med virk-a-longen på amigurumi.ifokus.se men sidan ligger nere tills imorron, så nu får det nog bli lite virkning av hararna, det går bra det också för det ska juh göras till påsk

O är på bio med faster, dom skulle se Hotell Gyllene knorren, Lillen sparkar boll, sambo är och tippar på fotboll.

 

2 comments on “3 för 2

  1. Hej Anki
    Till den rosa påskharen har jag använt ett akrylgarn jag köpt på ÖB. Jag kan inte riktigt utläsa vad det heter men jag antar att det är mH. Lite klumpigt är det att virka med och känns lite strävt men helt underbart att forma.
    Annars gillar jag skarpt Novita-garnet som man kan hitta billigt på Rusta. Har verkligen försökt med bomullsgarn men det är inte alls lika lättformligt. =)
    Hoppas du får en bra söndag och att du kommer i fatt med virk-a-longen, vilket jag nog tror då mönstret är enkelt och lättvirkat.
    Kramar

Kommentera

