Kattgräs

Suttit och läst lite bloggar sen jag kom hem från jobbet och jag skräms över att folk ger sina katter ”gräs”.. Visst äter katter gräs ute på sommaren, men det man köper i affärn är inte gräs, det är havre. Jag gjorde misstaget för många många år sen med min katt Wilmus, han fick ”gräs” dom sa att det var så bra för katterna att äta detta, jaja jag köpte och hem och odlade, havre! Sen fick katten andnöd och vi fick besök Vet Nelser i Borlänge som nästan bannade mig för att jag gett katten detta!
Det var nämnligen ett ”grässtrå” som satt sig i näsan, vilket är vanligt när dom får detta!  Han sa att om man hade en innekatt, så kunde man ta in lite gräs på sommaren för att dom ska få upp ev hårbollar men att det är mkt bättre att ge lite Olja på maten ist!

Ja ni gör hur ni vill men jag ger aldrig detta till en katt igen, skräcken i ögonen från katten när han knappt fick luft får mig än i dag att rysa och det vill jag inte se igen!

Kommentera

