Ekströms Kladdkaka

Ja då var det dags att blogga lite om kladdkakan

Efter mycket om och men så fick jag tag i den i dag i Karlstad.  kollat på konsum i både Grums och Säffle, men icke.
Men Coop Forum hade den, tycker att det är dåligt att vi inte har möjlighet att hämta på ICA. där har vi ett stort minus.
Såg att det var en från Säffle som kommit med i testet, hon har långt att åka för att hämta kladdkakan!

Tycker att kartongen är inbjudande men kakan är full av is, som smälter och gör kakan blöt!

Förväntningarna var inte så stora, precis som hembakat är deras slogan. Nejnej säger jag den som säger så har inte smakat en hembakad kladdkaka. Den smakade som frysta kladdkakor gör. blött och skumt.

Jag tycker att en kladdkaka ska vara kladdig, MEN den får inte vara rinnig. Den måste juh vara färdiggräddad, annars kan man dutta upp lite smet på tallriken och en klick grädde på det. Nej fy så hemskt.

Personligen så gillar jag inte den där skarpa smaken av choklad, så som den är smakade.

Hade den varit lite mer gräddad, lite mindre chokladsmak och inte så där blöt och skum på ovansidan, så kanske jag skulle kunna köpa den. Men nä, jag bakar hellre min egen kladdkaka.

Tyvärr gick den inte hem hos oss!

 

Kommentera

